Opening VISparels

Donderdag, 24 september 2020

Zaterdag 26 september zal de VISparel bij de Vondellaan in Veenendaal west feestelijk geopend worden. Wethouder Engbert Stroobosscher zal samen met onze voorzitter Sander Kantelberg de openingshandeling verrichten. Het gaat om de vijver langs de Vondellaan ter hoogte van de Brederodelaan. Deze vijver is de afgelopen jaren door zorgvuldig beheer een prachtige visvijver geworden waar jong en oud graag vist.

Door het op peil houden van de visstand, het maaien van visstekken en het verwijderen van zwerfvuil is deze vijver een parel voor sportvissers geworden.

VISparels

De VISparel is een nieuw concept van Sportvisserij Nederland. Het gaat om vijvers binnen de bebouwde kom die optimaal zijn ingericht en beheerd voor sportvissers. De hengelsportvereniging zorgt ervoor dat de vijvers er mooi bij blijven liggen. Vooral voor sportvissers met een kleinere actieradius (jeugd en senioren) zijn de VISparels mooie en belangrijke visplekken in de directe omgeving.
In Veenendaal heeft HSV De Rietvoorn nu drie VISparels aangewezen. Het gaat om de vijvers bij de Grote Pekken, de Otterlaan en de Vondellaan. Naast het opruimen van zwerfvuil, het maaien van visstekken en het op peil houden van de visstand, zijn er ook vissenbossen aangelegd.

Nationale Sportweek

Als tweede sportbond van Nederland, doen Sportvisserij Nederland en de aangesloten verenigingen ook mee met de Nationale Sportweek van het NOC-NSF. Hoewel sportvissen geen fysiek inspannende bezigheid is, doet het wel wat met je! Je bent in beweging, wordt onderdeel van de natuur, het is goed voor de fijne motoriek en concentratie. En vooral: het ontspant! In stressvolle tijden is sportvissen een heerlijke bezigheid. Voor jong en oud. Voorafgaand aan de opening van de VISparel zal er vanwege de Nationale Sportweek een kleine jeugdviswedstrijd worden gehouden in de vijver. De verwachting is dat de jeugd karper, brasem en blankvoorn zal vangen. Voor de deelnemers zijn er leuke prijzen te winnen.