Start onderhoud visstekken

Woensdag, 7 april 2021

Zaterdag 3 april was het weer zover. We zijn gestart met het maandelijkse onderhoud van de visstekken. Coördinator Dennis heeft een mooie planning gemaakt en voor iedere maand hebben we genoeg vrijwilligers. Zaterdag zijn we begonnen met het markeren van stekken en het opruimen van zwerfvuil.

Stekken maken

Om alle leden van HSV De Rietvoorn een mooie plek aan het water te kunnen bieden, zijn we in het voorjaar en zomer flink druk met het maaien van riet. Afgelopen zaterdag was het riet nog maar enkele centimeters hoog, maar we hebben wel alvast wat kleine markeringen aangebracht zodat straks duidelijk is waar we moeten maaien. In de planning kun je zien wanneer en waar we precies gaan maaien.

Helaas ook veel zwerfvuil

We hebben zaterdag helaas veel zwerfvuil verwijderd. Omdat de begroeiing nog laag is aan het eind van de winter zie je de rommel goed liggen. We hebben met vier man (Eric, Dennis, Jan en Roland) heel wat vuilniszakken gevuld met zwerfvuil. Helaas veel plastic verpakkingen van drinken, snoeppapier en blikjes. Helaas soms ook rommel wat door vissers is achtergelaten.

Neem ook zwerfvuil mee...

Als iedere sportvisser nu eens na afloop van het vissen wat rommel langs het water meeneemt... Dan zien de stekken er heel wat schoner uit. Sportvisserij Nederland start eind april met de campagne "Neem Vijf". Een oproep aan iedere sportvisser om iedere keer als je gaat vissen minimaal 5 stuks afval mee naar huis te nemen. Klik hier voor het bericht. Laten we in Veenendaal alvast beginnen!