IN MEMORIAM NICO VAN DE KRAATS.

Donderdag, 2 mei 2024

Op maandag 29 april ontvingen wij het droevige bericht dat ons oudste erelid op zondag 28 april is overleden.

Nico en HSV De Rietvoorn waren een onafscheidelijke eenheid. Hij had daarbij het grote voorrecht van de niet aflatende steun van het thuisfront.

Op jonge leeftijd ging hij met zijn vader op pad om achterstallige contributie te innen. In die tijd was het bedrag per week vaak een probleem en werd aan de bel mede gedeeld dat het lid niet thuis was. Nico ging dan achterom en kwam regelmatig terug met de mededeling dat hij in de tuin bezig was. Hier is het fundament gelegd voor de enorme betrokkenheid van Nico bij de Rietvoorn.

Eerst als vrijwilliger en later als bestuurslid heeft hij vele functies bekleed, waarbij soms dubbelfuncties.

Hij deed dit naast zijn drukke technische werkzaamheden. Als vereniging konden wij ook hier een beroep op hem doen. Wat zijn ogen zagen maakte zijn handen.

Het gaat te ver om alle werkzaamheden te noemen, maar enkele willen wij toch noemen zoals ,houtkap en visruimen bij het Spinnemeer. Vergunningen rondbrengen en controleren.

Als bestuurder heeft hij vele functies bekleed en andere bestuurders ondersteund. De ledenadministratie was een kaartensysteem waarop de contributie werd bijgehouden. Hij zorgde er voor dat ze weer in alfabetische volgorde kwamen te staan.

Als secretaris heeft hij de Rietvoorn op de kaart gezet door structuur in de administratie aan te brengen. Toen zich de mogelijkheid voordeed om de ledenadministratie te automatiseren heeft hij de gegevens van alle 2500 leden ingevoerd. Een enorme klus waar we heel veel voordeel van hebben.

Zo kunnen we nog veel zaken opsommen waar hij aan heeft medegewerkt.

Na zij afscheid als secretaris heeft hij nog diverse keren assistentie verleend als secretaris als er vacatures in het bestuur waren.

Bij het ouder worden bleef de betrokkenheid bij de Rietvoorn bestaan. Hij deed samen met zijn broer mee aan de leden dag met forelvissen. Hij stelde het erg op prijs dat hij werd opgehaald voor de ledenvergaderingen en gaf gehoor aan de uitnodigingen voor activiteiten die georganiseerd werden.

Wij hebben getracht in vogelvlucht te verwoorden wat Nico tot op hoge leeftijd heeft betekend voor onze vereniging. Nogmaals het is onmogelijk alles te noemen.

Wij bewaren wij heel goede herinneringen aan Nico als mens en bestuurder.

Het bestuur wenst de familie heel veel sterkte in deze moeilijke dagen.

Nico rust in vrede.

Op maandag 6 mei bent u om 13:30 uur welkom om afscheid te nemen
van Nico in de aula van crematorium Slingerbos, slingerboslaan 15 in Ede.
Na afloop is er een informeel samenzijn in de koffiekamervan het crematorium.

Correspondentieadres;
Gersteveld 157